62
Et des jeux vidéo annoncés :
News Web is reporting that Funcom N.V. has entered into an exclusive partnership with Legendary Studios for games in the Dune universe.
Funcom will develop games based on the works of Frank Herbert’s Dune, one of the world’s best-known science fiction universes with multiple adaptations into movies, games, and other media.
The partnership is a six-year pact to release at least three titles on the PC/Console platforms, with one of the games planned to be an open world multiplayer that will enter into pre-production in Funcom’s Oslo studio this year.
71
Dune aura aussi droit à une série TV en parallèle du film :
WarnerMedia has given a straight-to-series order to Dune: The Sisterhood, a drama from Legendary Television based on Frank Herbert’s classic novel Dune and the popular sci-fi franchise it spawned.
The series is designed to co-exist with the Dune feature film, which is in production at Warner Bros, as part of Legendary’s comprehensive plans for Dune that also include video games, digital content packages and comic book series.
Further underlining the symbiotic relationship between the movie and the series, Denis Villeneuve, who is directing and producing the new Dune film, also is set to executive produce the series and direct its pilot episode, with one of the feature’s co-writers, Jon Spaihts set to write the show. It mirrors NBCUniversal ‘s approach to the Purge franchise, which also encompasses a film and TV series franchise.
72
On pourra en parler sur le sous-forum "Jeux" en temps et en heure, mais ça vaut sans doute le coup de signaler ici que le jeu de plateau Dune sorti en 1979 et devenu un classique aura droit à une réédition. Et devrait être suivi ou accompagné d'autres jeux de société dans cet univers.
74
Une future série HBO Max :
HBO Max‘s upcoming series based on author Frank Herbert‘s classic literary series Dune is gaining another showrunner, with Dana Calvo (Good Girls Revolt) signing a multi-year overall deal with Legendary Television Studios that has her joining series writer Jon Spaihts on Dune: The Sisterhood. The series is meant to compliment and coincide with director Denis Villeneuve‘s feature film adaptation from Warner Bros. – in fact, Villeneuve is set to direct the pilot episode with Spaihts writing the feature.
75
Première photo de Paul :
https://www.vanityfair.com/hollywood/2020/04/a-first-look-at-timothee-chalamet-in-dune
https://www.vanityfair.com/hollywood/2020/04/a-first-look-at-timothee-chalamet-in-dune
77
Si on prend comme exemple Blade Runner 2049, on a quand même des décors assez variés dans les tons et couleurs. Donc je préfère me dire qu'ici c'est pareil : cette image ne devrait pas refléter l'ensemble.
Bon après je ne sais pas qui est le directeur de la photographie, mais gageons que Denis Villeneuve devrait y mettre sa touche
Bon après je ne sais pas qui est le directeur de la photographie, mais gageons que Denis Villeneuve devrait y mettre sa touche

78
Tybalt a écrit :Pourquoi pas... mais la photo est toute terne et sombre, c'est curieux. J'espère que ça ne reflète pas l'ambiance de couleurs définitive du film, sinon on aura tout le temps l'impression qu'il pleut sur Dune
Je doute que ce soit Arrakis, étant donné qu'on voit une étendue d'eau derrière Paul. Il s'agit probablement de Caladan.
Par contre, c'est vrai que c'est un peu dommage de décider de dévoiler comme première vision du film une image qui évoque très (trop?) fortement Blade Runner 2049.
79
Navym a écrit :Si on prend comme exemple Blade Runner 2049, on a quand même des décors assez variés dans les tons et couleurs. Donc je préfère me dire qu'ici c'est pareil : cette image ne devrait pas refléter l'ensemble.
Deakins étant occupé sur 1917, il a engagé le directeur de la photo de Rogue One.