1
Du YA visiblement très attendu en VO en tout cas.

https://images.macmillan.com/folio-assets/macmillan_us_frontbookcovers_350W/9781250313980.jpg

When children start to go missing in the local woods, a teen girl must face her fears and a past she can't remember to rescue them in this atmospheric YA novel, Lost in the Never Woods from the author of Cemetery Boys.

It’s been five years since Wendy and her two brothers went missing in the woods, but when the town’s children start to disappear, the questions surrounding her brothers’ mysterious circumstances are brought back into the light. Attempting to flee her past, Wendy almost runs over an unconscious boy lying in the middle of the road...

Peter, a boy she thought lived only in her stories, asks for Wendy’s help to rescue the missing kids. But, in order to find them, Wendy must confront what’s waiting for her in the woods.

Re: Lost in the Never Woods - Aiden Thomas

5
C'est bien ça, je ne sais pas ce que vaut la traduction mais le livre m'a plutôt déçu...

Il fourmille de bonnes idées et a un propos finalement assez intimiste et émouvant quand il s'en donne la peine, mais Wendy est une héroïne ma foi assez spéciale tellement perdue dans ses traumatismes que le roman ne peut véritablement avancer par ses réflexions et ses actions. Peter en revanche est assez charismatique, alors qu'il a tout du personnage qui d'habitude me fait rouler des yeux bien profond.
Je n'ai pas retrouvé l'équilibre simple de Cemetery Boys où l'alchimie entre les personnages permettait de gommer les défauts de l'histoire.
Ce qui est frustrant, c'est que le propos du roman est beau, intéressant et offre une excellente conclusion pour un one-shot...mais tout le voyage pour se rendre à cette conclusion est bien trop long et poussif.